вторник, 22 апреля 2014 г.

Основи самозахисту

Основи самозахисту під час терористичних актів
Мета: дати загальне уявлення про основи самозахисту під час терористичних актів, навчити, як правильно діяти в різних життєвих ситуаціях; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я, та здоров’я інших людей; розвивати в учнів навички самозахисту.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
-         Які тривожні повідомлення про навмисні дії, які є загрозою для життя людей часто чуємо у новинах? 
Заслуховування розповідей учнів про різні випадки терористичних актів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
-         Як ви вчинили б, коли б знайшли в магазині забутий кимось пакунок?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь з елементами бесіди.
1.     Небезпека під час терористичних актів
Слово «тероризм» походить від латинського слова «terror» - страх, жах. Тероризм – це метод, за допомогою якого організована група або партія намагається досягти своїх цілей, використовуючи насильство. Для залякування вони влаштовують такі терористичні акти, як вибухи й підпали житлових та адміністративних будівель, магазинів, захоплення заручників, автобусів, викрадання літаків.
Тероризм породжується суспільними суперечностями політичного, соціального, територіального, національного та світоглядного характеру. Жертвою терору може стати кожна людина – від політичного діяча до звичайного школяра. Так, при захопленні заручників у школі № 1 міста Беслан (Північна Осетія), що сталося 1 вересня 2004 року, терористи утримували в будівлі школи понад 1100 дітей протягом трьох діб. Унаслідок штурму втрат зазнали як терористи, так і штурмовики (загинуло 10 спецназівців). Втрати серед заручників: 331 загиблий, близько 500 поранених.
Безліч людей загинуло під час терористичного акту 11 вересня 2001 року у Нью-Йорку, коли терористи спрямували літаки на два хмарочоси. Будівлі вибухнули й упали.
2.     Основи самозахисту під час терористичних актів.
Будь-який терористичний акт пов'язаний із небезпекою для здоров’я та життя людей. Але цих небезпек можна уникнути. Терористичні акти бувають різними за своїм характером, через те способи самозахисту відрізняються в кожній конкретній ситуації. Розглянемо деякі з них.
Що робити, якщо ви виявили підозрілий предмет, яким може виявитися вибуховим пристроєм?
Будь-який предмет, знайдений на вулиці, у під’їзді, у школі, може бути небезпечним для життя!
Якщо ви виявили підозрілий предмет у громадському транспорті, запитайте у людей, котрі перебувають поруч, чий це предмет і хто міг його залишити. Якщо власника неможливо встановити, негайно повідомте про знахідку водієві або машиністу.
Якщо ви виявили підозрілий предмет у під’їзді свого будинку, запитайте у сусідів, що вони знають про цей предмет. Якщо власника не встановлено – потрібно повідомити про знахідку до відділку міліції.
Якщо ви виявили цей предмет у школі, негайно повідомте про це вчителеві або директору.
Що потрібно зробити ( запис у зошити):
-         Не чіпайте, не розкривайте й не пересувайте знахідку;
-         Зверніть увагу на час виявлення знахідки;
-         Відійдіть від знахідки подалі й не підпускайте до неї інших людей.
Необхідно розуміти, що зовнішній вигляд предмета може приховувати його справжнє призначення. Вибухові пристрої можуть виглядати як сумка, пакет, згорток, коробка, іграшка. Не робіть самостійних дій зі знахідками або підозрілими предметами, які можуть виявитися вибуховими пристроями, це може привести до вибуху, численних жертв, руйнувань.
3.     Заручники.
Заручник – це людина, яка перебуває у полоні у злочинців.
Викрадення людей, захоплення заручників із метою отримання викупу, задоволення певних політичних вимог, обміну стали одним із найпоширеніших видів кримінальних злочинів. Окрім того, потрапити в заручники можна випадково, наприклад, при пограбуванні крамниці, банку, квартири, або під час захоплення терористами транспортного засобу, громадської будівлі. На жаль, практика захоплення терористами дітей стала поширеною «зброєю терориста». І хоча вірогідність цього не вища, ніж бути враженим блискавкою, ви все одно маєте знати, що необхідно робити в такій ситуації. Кожен конкретний випадок захоплення заручників своєрідний і відрізняється від решти випадків. Проте деякі загальні рекомендації можуть виявитися дуже корисними для збереження життя та здоров’я.
Робота з підручником.
1 ряд. Що робити, якщо ви стали заручником терористів?
2 ряд. Що робити, якщо терористи захопили автобус?
3 ряд.  Що робити, якщо ви потрапили в перестрілку?

Заслуховування випереджаючих завдань

Можливі другорядні небезпеки під час терористичних актів:
-раптовий обвал будинків;
-опинився під завалом;
- унекерованому натовпі.

V. Узагальнення та систематизація знань та умінь учнів.
Тестування
Завдання 1.
Вкажіть, чого не можна робити при виявленні підозрілого предмета, який може виявитися вибуховим пристроєм.
1.     Коли виявили підозрілий предмет у громадському транспорті, питати людей. Які перебувають поруч, чий це предмет і хто міг його залишити.
2.     Коли виявили підозрілий предмет у під’їзді вашого будинку, запитувати у сусідів, що вони знають про цей предмет і хто може його залишити.
3.     Коли виявили підозрілий предмет у школі, повідомляти про це вчителеві або директору.
4.     Чіпати, розкривати й рухати знахідку.
Завдання 2.
Вкажіть, чого не можна робити при виявленні вибухонебезпечних предметів (гранати, снаряду, бомби, боєприпасів):
1.    Рухати або перекочувати вибухонебезпечні предмети з місця на місце, брати їх до рук.
2.    Бити одним боєприпасам об інший, бити будь-якими предметами по корпусу детонатора.
3.    Піднімати й переносити вибухонебезпечні предмети, класти їх до кишень, до сумок.
4.    Намагатися розібрати боєприпаси, обривати або тягнути дроти, що від них відходять.
5.    Кидати боєприпаси у вогнище або розводити вогонь над ними.
6.    Збирати й здавати боєприпаси як металобрухт.
7.    Закопувати боєприпаси в землю або кидати їх у водойми.
8.    Наступати або наїжджати на боєприпаси.
Завдання 3.
Вкажіть, яка поведінка заручника є правильною:
-         Не робіть дій, які можуть спровокувати нападників на застосування зброї;
-         Не терпіть образи та приниження мовчки;
-         Не дивіться злочинцям в очі, не поводьтесь зухвало;
-         Виконуйте вимоги злочинців, не заперечуйте їм, не ризикуйте своїм життям, не панікуйте й не влаштовуйте істерик.
-         Перш ніж щось зробити, запитайте дозволу;
-         Поводьтесь спокійно, не бійтеся звертатися зі спокійними проханнями про те, чого ви гостро потребуєте;
-         При звільненні лежіть на підлозі обличчям донизу, закрийте голову руками й не рухайтесь, тримайтесь якомога далі від дверей та вікон, у жодному разі не біжіть назустріч працівникам спецслужб і не тікайте від них.

Завдання 4.
Вкажіть, які правила допоможуть вам вижити у некерованій юрбі:
-         Не йдіть проти юрби;
-         Уникайте потрапляння в центр юрби, а також не наближайтеся до вітрин, грат, огорож, стовпів, стін;
-         Ні за що не чіпляйтеся руками;
-         Не намагайтеся підняти сумку чи інший предмет, які впали;
-         Зігніть руки в ліктях і притисніть їх до корпуса.

VІ. Підсумок уроку
VІІ. Домашнє завдання




Комментариев нет:

Отправить комментарий