Урок № 7
Реформування
Збройних сил держави за роки незалежності.
Організаційна
та функціональна структура Збройних Сил України.
Організаційна структура Збройних сил встановлена Законом
України «Про внесення зміни до статті 3 Закону України «Про Збройні Сили
України» і складається з :
-
Генерального
штабу;
-
Сухопутні
війська;
-
Повітряні
Сили;
-
Військово-Морські
Сили;
-
Об’єднання,
з’єднання, військові частини, військові навчальні заклади, установи та
організації, що не належать до видів Збройних Сил.
За функціональним
призначенням, Збройні Сили складаються з :
-
об’єднаних
сил швидкого реагування;
-
основних
сил оборони;
-
стратегічних
резервів;
-
з’єднання
та військові частини, що не належать до функціональних структур.
Об’єднані сили швидкого
реагування(ОСШР) – міжвидове оперативне об’єднання військ ( сил), призначене
для негайного реагування на загрози та збройні конфлікти з метою їх локалізації,
нейтралізації та недопущення переростання у війну, і мають у своєму складі
сухопутний, повітряний та морський компоненти.
Укомплектованість
військових частин і підрозділів ОСШР особовим складом становить близько 95% (у
т.ч. військовослужбовцями за контр-актом –у середньому 30%). Укомплектованість
озброєннями та військовою технікою з необхідним запасом ресурсу – 95-100%.
Основні сили оборони
найбільш численна функціональна складова Збройних Сил, призначена для посилення
ОСШР під час ліквідації ними збройного конфлікту на загрозливому напрямі, а
також – для розгортання у визначені терміни у випадку масштабного збройного
конфлікту з метою відсічі агресії. За мирного часу Основні сили оборони
утримуються на нижчому, порівняно з ОСШР, ступені бойової готовності і
потребують більш тривалого терміну для розгортання з метою ведення бойових дій.
До складу Основних сил
оборони належать органи військового управління, з’єднання, військові частини та
підрозділи Сухопутних військ, Повітряних Сил і Військово-Морських Сил.
Стратегічні резерви
призначені для підсилення Основних сил оборони та можуть розгортатися
напередодні або під час збройного конфлікту.
Такий функціональний
розподіл Збройних Сил не повною мірою відповідає новим завданням і можливим
сценаріям застосування військ. Тому, за ініціативою Міністерства оборони, до
складу та чисельності функціональних структур внесені зміни:
-
у складі
ОСШР та Основних сил оборони будуть відокремлені складові, що відповідно до
визначених їм завдань відрізняються за способом комплектування особовим складом
та озброєннями, а також за термінами приведення військ (сил) у стан бойової
готовності;
-
стратегічні
резерви будуть виключені зі складу функціональних структур.
Акцент буде зроблений на
прискореному розвитку ОСШР. Зокрема на фінансуванні їх потреб передбачається
виділити протягом 2009-2014 рр. 23,3 млрд. грн. – проти 15.8 млрд. грн. ,
призначених для фінансування Основних сил оборони. Основу ОСШР складатимуть багатофункціональні
аеромобільні війська із середніми та легкими озброєннями.
Вони готуватимуться, насамперед, до участі в миротворчих операціях, а також
залучатимуться до антитерористичних дій, ліквідації наслідків надзвичайних
ситуацій природного та техногенного характерів.
Напрями розвитку
функціональних структур Збройних Сил визначається потребою підвищення
оперативних можливостей військ (сил). З урахуванням змін, що будуть здійснені,
їх структура відповідатиме завданням і цілям (сценаріям) застосування
міжвидових угруповань військ (сил), а також меті набуття Україно членства в
НАТО.
У цілому, Державна програма
на 2009-2014 рр. визначає реалістичні завдання в оптимізації кількісних і
якісних параметрів Збройних Сил, їх структурної перебудови. Вони спрямовані на
створення в Україні боєздатних, мобільних, невеликих за чисельністю, економічно
необтяжливих Збройних Сил.
Співвідношення чисельності
особового складу видів Збройних Сил визначається характером та обсягом завдань.
Що виконуються відповідними військами (силами), і є наступним:
-
Сухопутні
війська – до 40 %;
-
Повітряні
Сили – до 24%;
-
Військово-Морські
Сили – до 85;
-
Органи
військового управління, з’єднання, військові частини, військові навчальні
заклади, установи та організації, що не належать до видів Збройних Сил – до 28
%.
За оцінками Міністерства
оборони та Генерального штабу. На наступному етапі реформування Збройних Сил
немає можливості збереження високих темпів зменшення чисельності особового
складу, як це було попередніми роками. Тому в Державній програмі передбачається
протягом наступних років скоротити лише 102 тис. штатних посад.
Комментариев нет:
Отправить комментарий